حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

یافت می نشود!

چشماش رو باز کرد. رو پهلوی چپش توی رختخواب غلطید٬ دستهاشو تکیه داد کنار تشک و بلند شد نشست. دستهاشو گذاشت روی صورتش و کشید روی محاسنش. بعد همونجا توی رختخواب سرش رو گذاشت به سجده و آروم گفت: الحمد لله الذی احیانی بعد ما اماتنی و الیه النشور... شونه هاش مثل همیشه می لرزیدن وقتی اینا رو می گفت. سرش رو که بلند کرد صورتش خیـــــس اشک بود. دونه های اشک روی صورتش می غلطیـــدن و توی محاسنش گــــم می شدن. یه صدائی مثل ویـــــــــز توی گوشش می پیچید. مثل هر شب باز همون صدا بود که با لفظ «آقــــــا» بیدارش کرده بود! اومد توی حیاط.  برگ درختهای توی حیاط  با بادی که می وزید بهم می خوردن و صدای فیش فیش اونا می پیچید توی گوشهاش. گونه هاش خنک شده بود. سرش رو بالا گرفت و نگاهش رو دوخت به آسمون و شروع کرد به خوندن آیات آخر سوره آل عمران: «ان فی خلق السموات و الارض و اختلاف الیل و النهار لایات لاولی الالباب الذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم...»  سرش رو گذاشت روی دیوار و اشکهاش دوباره غلطیدن روی صورتش. گریه می کرد؛ درست مثل آدمهایی که از بیچارگی سرشونو میذارن به دیوار و میزنن زیر گریه... پله ها رو آروم و بی سر وصدا اومد پائین و توی تاریکی رفت یه گوشه حیاط. کنار حوض که اومد٬ آستینهاشو زده بود بالا تا وضو بگیره. نشست رو لبه حوض و انگشتر عقیقش رو در آورد و گذاشت یه طرف. دستشو برد توی آب حوض و یه مشت برداشت... سرش رو انداخته بود پائین و اشکهاش می چکیدن توی آب حوض. مشتش خالی شده بود. دوباره دستشو کرد توی آب و یه مشت برداشت و زد به صورتش... اومد توی اتاق و سجاده اش رو توی تاریکی پهن کرد. گوشه اتاق٬ مصلای نمــــــــاز شبش بود. همیشه به مصلــــــی که می رسید دیگه تو حال خودش نبود انگار... گوشه عمامه اش رو تحت الحنک کرد و مثل همیشه با خشوع کامل ایستاد به نماز...

***

 

پی نوشت یک: یافت می نشود گشته ایم ما!!!

پی نوشت دو: در اولین ساعات عید سعید قربـــــــــــان٬ سنت آپ کردن در روزهای یکشنبه رو با یه آپ یهــــــویی(!) شکستیم و اومدیم که عید رو تبریک بگیم به محضر انـــــــــــــــور رفقا. اسعـد الله ایامکم! 

پی نوشت سه: عید قربان هر سال٬ برای این حقیر با یاد عالم نحـــریر و عارف بالله مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (رضوان الله علیه) ـ‌ صاحب کتاب شریف «لقاء الله» ـ که مقارن نماز ظهر روز عید قربان به مقصد اعلی نائـــل شدن٬ همراهه. هر کاری کردم که نیام و یادی از ایشون نکنم تا برنامه بروز کردنم طبق معمول یکشنبه ها سر جاش باشه٬ نشد! نشد دیگه چیکار کنم؟ دوستان غالباً با پست زدن در مورد فلسفه عید قربان٬ قلم فرسائی کردن توی وبلاگهاشون. از اونجائی که بنده سوات نوشتن در این باب رو ندارم٬ بنا رو بر این گذاشتم که مطالب علمی رو توی وبلاگ دوستــــــــان بخونم و اینجـــــــــا٬ به یادی از میرزا جــــواد آقـــــا ملـــکی تبریــــــــــزی (رضوان الله علیه) تبرک و اکتفـــــــــا کنم که البته آثــــــــــــــار خودش رو داره (عند ذکر الصالحین تنزل الرحمة). قلب قاسی حقیر که به شهادت اطباء٬ آثاری از حیات در اون دیده نمیشه٬ بعد از نام مبارک رسول الله (ص) با اسم این عالم ربانی گهگاه توش تغییر حالت ایجاد میشه (محض ریاء٬ جهت اطلاع!).

پی نوشت چهار: گفتن که «وصف العیش٬ نصف العیش!» فلذا٬ ما حالات ایشون رو موقع آماده شدن برای نماز شبشون (چنانکه نقل شده) برای دوستان اهل صفا وصف کردیم٬ انشاء الله از اون «نصف العیش» بهره ای عاید حقیر و رفقای اهل صفا شده باشه.

پی نوشت آخر: ایشون توی کتاب «اسرار الصلواة»٬ صفحه ۲۸۸ (متن عربی) اونجایی که در مورد «نماز شب» به سخن پرداختن٬ به حدیثی از رسول اکرم (ص) در باب بیدار شدن انسان توسط فرشته ها در سحرگاهان اشاره کرده و بعد می فرمایند: «لا تکن کافرا بهذه الاخبار و امن بها و انی اشهد الله انی اعرف من المتهجدین من کان یسمع من یوقظه و ینادیه وقت تهجده فی اوائل امره بلفظة آقا» یعنی «این احادیث را رد نکن و باور داشته باش و من خدا را شاهد می گیرم که کسی از اهل تهجد را می شناسم که در اوائل امر٬ در وقت نماز شبش صدای کسی را می شنید که او را با لفظ آقا بیدار می کرد!» به گفته بعضی از بزرگان٬ این شخصی که با صدای فرشته برای نماز شب از خواب بلند می شده خود میرزا جواد آقا (رضوان الله علیه) بوده که برای پرهیز از توهم خودستایی٬ این حقیقت رو با این عبارت بیان کرده.

پی نوشت آخرتر(!): نمی خوام بگم برای مطالعه احوالات ایشون (که علامه طباطبائی از توصیف اون اظهار عجز فرمودن) به فلان کتاب مراجعه کنید. هیچ کتابی مثل سه کتاب درخشانی که از ایشون بجا مونده معرف احوالات ایشون  نیست. بخونید! 

نظرات 84 + ارسال نظر
بهناز جمعه 30 آذر 1386 ساعت 02:38 ق.ظ

سلام خوبین؟
عیدتون مبارککککککککککککک

نازنین یار جمعه 30 آذر 1386 ساعت 02:41 ق.ظ http://www.nazaninyarr.parsiblog.com

سلام.سلام.آخ جون.چقدر خوشم می آد اول بشم.خوب اینم پی نوشت نازنین یار:::خیلی طولانی می نویسین.آدم چشماش خسته میشه و حوصلش سر میره..ببخشید ها من نصفشو نخوندم.به نظره من مختصر و مفید بهتره تا طولانی و مفید..راستی عیدتون مبارک.شب یلدای خوشی رو هم داشته باشین.در پناه حق.یا علی.

کوثر جمعه 30 آذر 1386 ساعت 04:32 ق.ظ http://masihayi,parsiblog.com

سلام
به فرمایش خودتون اسعدالله ایامکم .
ایام مبارک .
منم رفتم تا .............
التماس دعا
خدا خیرتون بده بابت تلنگر به موقع
یا زهرا

خادم الرضا علیه السلام جمعه 30 آذر 1386 ساعت 08:14 ق.ظ http://ala.mihanblog.com

عیدتان مبارک.
راستی اون وبلاگ که اسمشو گذاشتین رو نمایشگاتون ، یه مطلب جدید و جالب زده راجع به علامه که دوستش دارین.

تهانی جمعه 30 آذر 1386 ساعت 12:26 ب.ظ http://www.tahani000.parsiblog.com

یا رفیق!
آدم وقتی حکایت عاشق ها را می شنود از اینکه از خدا دل عاشق خواسته پشیمان می شود! البت من که آدم نیستم ولی در این یک مورد با آدم ها شباهت دارم. من را چه به عاشقی! من در عقل نداشته ی خودم مانده ام!
یا علی مددی!

آیدین جمعه 30 آذر 1386 ساعت 12:26 ب.ظ http://www.bitter.persianblog.ir

یهویی خواندیم !!!!!!

شوق پرواز جمعه 30 آذر 1386 ساعت 06:21 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
سلام
عیدتون مبارک باشه !
جالب بود این آپ یهویی ! و به نظرم خیلی موثرتر از خیلی از همون قلم فرسایی های در زمینه عید قربان و....!
شما که خبر نمیدین ! منم اومده بودم بابت اون عرض تسلیت به زبان بسته های بینوا (توی جونورشناسی) تشکر کنم ! :دی !

داشتم اون قسمت وصف العیش ! رو می خوندم یاد اون پست قبلی که در رابطه با علامه طباطبایی نوشته بودین افتادم:
« کسی که مقید باشد به چیز های کوچک، کم کم آماده چیز های بزرگ هم می شود. اینها خودش آدم را می کشد به سمت حقیقت.»
واقعا آدم تعجب می کنه از این همه دقت به جزئی ترین اعمال ....
همینه که ما هنوز داریم دور خودمون می چرخیم و کنترل زندگیمون دست خودمون نیست ....زندگی های بی نظم ...تابعی از اتفاقات اطراف ...و....

در جواب پی نوشت یک باید بگم ...چرا هنوز هم یافت میشه ....اما متاسفانه بعد از کوچ این افراد تازه پیداشون می کنیم !! (اگه بشه باز هم اسمش رو گذاشت پیدا کردن !)
پی نوشت سه هم...جالب بود ! :دی
در رابطه با پی نوشت چهار فقط می تونم تشکر کنم ! دستتون درد نکنه !
پی نوشت آخر هم خیلی خیلی جالب بود ! خداااا! اونها کجان و ما....
در رابطه با آخر تر (!) هم ...درسته گرچه هنوز هر سه رو کامل نخوندم !
التماس دعا
دعا کنین ما هم یه مقدار از این مسائل رو بفهمیم !
یعنی همون سوادمون قد بده !(:دی)
-------------------------------------------------
ضمنا اصلا می خواستم بیام اینو بگم :
مسیجی امروز اومده بود که :
عید سعید قربان لغو شد! (ستاد روحیه دهی به گوسفندان !)
:دی
موفق باشید

سمیه جمعه 30 آذر 1386 ساعت 06:31 ب.ظ http://letsthinktogether2.blogfa.com

بسیار زیبا توصیف شده بود
خوش به حالشون
عیدتون مبارک

آشنای غریب جمعه 30 آذر 1386 ساعت 07:51 ب.ظ http://dehnamaki1.blogfa.com

سلام
عیدتون مبارک
نوا و مطالب شما هم مارو ملذوذ کرد .
لینکت کردم که دم دستم باشی باهات حال کنم
یاعلی
مهدی ...............

الهه جمعه 30 آذر 1386 ساعت 09:36 ب.ظ http://www.aghazerah.parsiblog.com

سلام
من معذرت میخوام که دیر اومدم. نظرم رو هم برای منبر قبلیتون گفتم....
خوش به حالش که با اون حالت رفت و در حیاط وضو را گرفت در حالی که قره های اشک از چشمانش جاری بود و دلش به لرزه در آمده بود از...
من هم عید قربان رو بر شما تبریک عرض می کنم.
شب یلداتون هم مبارک
در این میان شادیهاتون به یاد اون هایی هم باشیم که از این شادی ها بی نصیب هستند و فقط در حسرت آن اشک در چشمانشان حلقه می زند و...
یا حق...

مرتضی جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.bazmandeyeg9.blogfa.com

سلام علیکم و از حضور سبز شما بینهایت سپاسگزارم
از اشنایی با وبلاگ شما و دیدن مطالب ارزشمندتون خداوند را شاکرم
همیشه در پناه حق باشید

حق جو جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:09 ب.ظ http://www.ayamidani.blogfa.com

سلام
گوهر وقت را نثار خدمت به اهل بیت و دفاع از حریم ایشان کرده ام
خوشحال میشوم که ردی از شما را در خانه ام بجای ببینم
منتظر حضور دوست
حق جو

همدم تنهاو تنها همدم جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:29 ب.ظ http://hamdamtanha.blogfa.com

نمی خام آشفته باشم

آرزوی خفته باشم

تو نذار آخر قصه

حرفمو نگفته باشم

همدم تنهاو تنها همدم جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:31 ب.ظ http://hamdamtanha.blogfa.com

نمی خام آشفته باشم

آرزوی خفته باشم

تو نذار آخر قصه

حرفمو نگفته باشم

مجنون العباس جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:32 ب.ظ http://www.ghasemiyeh,blogfa.com

سلام دوست عزیز
ممنون از حضور سبزت
اگه قبل دونستی بازم سر بزن ما سعی میکنی زود زود آپ کنیم اگه نتوستیم خبر بدید مارو فراموش نکنید

انصار جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:32 ب.ظ

هوالله.
مطلبتون از اون مطالب ِ نابود کننده بود!
له شدیم...

سلام اخوی!
یه آدرسی چیزی بنویسین لا اقل خدمت برسیم از اظهار لطفتون تشکر کنیم. شرمنده می شیم اینجوری...

الهه جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:45 ب.ظ http://www.aghazerah.parsiblog.com

سلام
خیلی ممنونم از توضیحاتتون . کاملا متوجه شدم. من اون هم می دونم که اون یک مثالی بود برای اون که شما منظورتون رو برسونید و من هم همین طوری اون رو گفتم ولی در کل میخواستم بدونم که از لحاظ قرانی چی می تونه باشه...که کاملا متوجه شدم و ازتون ممنونم
دعام کنید
از خدا میخوام تا جایی که میشه بتونم پای منبرهاتون بیام
یا حق...

زرین قلم جمعه 30 آذر 1386 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.emamhossein.blogsky.com

یا اجود الاجودین
سلام علیکم
ممنونم که بهم سر زدید و ببخشید که دیر اومدم
عید سعید قربان رو بهتون تبریک می گم
مطالبتون خیلی باحال اند ـ عالی اند ـ بعد از خستگی ِ روز عید که مقارن با شب یلدا هم بود چسبید و .... ـ اجرتون با سید الشهداء
التماس دعا
علی علی

بی قرار حضور شنبه 1 دی 1386 ساعت 12:12 ق.ظ http://avay.blogfa.com/

نیک یاور
آقا بیضائی سلام
عارف فرزانه و عالم وارسته، حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی از جمله انسان های هوشمندی بود که سرمایه عمر خویش را با خدای خود سودا نمود و بر لحظه لحظه آن دیده بصیرت آمیز و ژرف نگر گشود
مردی که زمانی که خورشید قرن سیزدهم هجری رو به افول بود در تبریز به دنیا آمد و باعث شادی و سرور و افتخار آنان گردید
اینک ده ها سال است که مرقد مرمرین آن مرد ملکوتی در قبرستان شیخان قم با ضریحی از نور، گل دسته ای معنوی و گنبدی آسمانی، روشنی بخش دلهای عاشق و روانهای پاک است
روحش شاد و راهش پر رهرو باد که واقعا ایشان با فداکاریهایی که انجام دادند، علاوه بر تحول در سطح علمی حوزه، مدافع راستین ولایت بودند و جای خالی ایشان به وضوح حس می شود. انا لله و انا الیه راجعون.
«رَحْمَة اللّهِ عَلَیْه رَحْمَة واسِعَة وَحَشَرهُ اللّه مَعَ النَّبِّی الْمُصْطَفی وَآلِهِ الطّاهِرِین الاَْطْیَبِین صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِم اَجْمَعِین وَالْحَمْدُللّه رَبّ الْعالَمِین.»

samira شنبه 1 دی 1386 ساعت 12:34 ق.ظ http://my-life.persianblog.ir

آنکه یافت می نشود آنم آرزوست!

یاس شنبه 1 دی 1386 ساعت 02:01 ق.ظ http://www.shabnam.blogfa.com/

سلام .....
ممنونم از متن بسیار پر محتوا و دلنشین و معرفی این عالم بزرگ که در در زهد و پارسائی ‌زبانزد خاّص و عام بود .
آیة الله شیخ علی پناه اشتهاردی هم فرمودند: میرزا جواد آقا تبریزی در مدرسه فیضیه درس اخلاق داشت و آن چنان تأثیر آتشین بر دل ها می گذاشت که در درسش از اثر صحبت ایشان، غش می کردند و بی هوش می شدند.
خدا ایشان را قرین رحمت خویش قرار بده ...

شوق پرواز شنبه 1 دی 1386 ساعت 05:35 ق.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
علیکم السلام !
خواهش می کنم . اختیار دارید. نوشته هاتون واقعا مفیدن و جای خوندن و فکر کردن دارن! قصدم هم خدای نکرده زیر ذره بین گذاشتن و...نبوده خودم دوست دارم خواننده ها راجع به نوشته هام دقیق نظر بدن( که خیلی پیش نمیاد !) ...سعیم هم همینه که تو نظراتی که توی وبلاگ ها میدم حرفی برای گفتن داشته باشم ! اینکه چقدر موفق بودم و چقدر حرف حسابی زدم ...الله اعلم !
به هر حال خوشحال میشم اگه باعث دقیق تر نوشتن افراد بشم !! :دی

در مورد خبر ندادن هم همین طوری نوشتم ! بله این چند روز همه دنبال دعا و عبادت و دید و بازدید و صله رحم و...بودن ...منم تا همین الان نشسته بودم پشت سیستم تایپ می کردم !انگاری توفیق هیچ کدوم رو نداشتم ! ):

راستی بالاخره متوجه نشدم اعتصابتون به خاطر گوسفندان عزیز بود یا به دلیل آجر شدن نون دامپزشکان محترم (و همچنین محترمه !) ؟! :دی

سلام علیکم.
خب معلومه دیگه...بخاطر آجر شدن نون دامپزشکان محترم! :دی
بقول حضرت امام (ره) ما اگه عبادتی هم می کنیم برای اداره بطن و ... است!‌همینطور ما هم عرض می کنیم اگه اشکی می ریزیم برای مخلوقات زبان بسته خدا٬ از باب دلسوزی برای جیب خودمان است!! :دی
دامپزشکان «محتــــــرمه» از اونجائی که احتمالاً یه نان آوری داشته باشند٬ باکی نیست اگه نونشون آجر بشه. اصلاً نون دامپزشکان «محترمه» رو توی این وضعیت بازار کار٬ خود دامپزشکان «محتـــــرم» هستند که آجر کردن و نوبت به کس دیگه ای نمی رسه برای آجر کردن نونشون!!

علی روحی شنبه 1 دی 1386 ساعت 07:53 ق.ظ

سلام
[گل][گل][گل][گل][گل]
آه درجزایر اندیشه ات و اندیشه ام
محدود . ازاد باقی بمان
درشعله ی سرخوش و سبکبالی که تورا
محصور ساخته ومن تا پیش ازملاقات با دیو تیما
همویی که تابدین حد شبیه توبود نمی شناختم
دروجود او زنجره ی عاشق با صدای بلندتری
بوی درخت گیلاس باغ تو به ارتعاش می افتد
دراطراف دنیا درهم فشرده می شود
ودمذاقی که عشق دنیوی تورا
برای آن مرد جلیلی پیشکش می برد
فروزان و رخشان درانتظار ساعتی به سر می بری
تا به کشف حجابی که روزی
تورا به نامزدی خدایت در اورد نایل آیی
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
شب یلدامبارک بادا
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
شادکام و بهاری باشید گرچه زمستان است
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][خداحافظ][گل][گل][گل]

علی روحی شنبه 1 دی 1386 ساعت 07:54 ق.ظ

سلام
[گل][گل][گل][گل][گل]
آه درجزایر اندیشه ات و اندیشه ام
محدود . ازاد باقی بمان
درشعله ی سرخوش و سبکبالی که تورا
محصور ساخته ومن تا پیش ازملاقات با دیو تیما
همویی که تابدین حد شبیه توبود نمی شناختم
دروجود او زنجره ی عاشق با صدای بلندتری
بوی درخت گیلاس باغ تو به ارتعاش می افتد
دراطراف دنیا درهم فشرده می شود
ودمذاقی که عشق دنیوی تورا
برای آن مرد جلیلی پیشکش می برد
فروزان و رخشان درانتظار ساعتی به سر می بری
تا به کشف حجابی که روزی
تورا به نامزدی خدایت در اورد نایل آیی
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
شب یلدامبارک بادا
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
شادکام و بهاری باشید گرچه زمستان است
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][خداحافظ][گل][گل][گل]

سُکر شنبه 1 دی 1386 ساعت 10:52 ق.ظ http://s-o-k-r.blogfa.com/

اگر بخوام این مطلبتون رو جایی نقل کنم، از اینجا به کجا رفرنس بدم؟

قاسمی شنبه 1 دی 1386 ساعت 11:50 ق.ظ http://nanchicoyedin.blogfa.com

سلام علیکم
اقا عیدتون با کمی تا خیر مبارک
ما که کل عیش رو بردیم از نوشته هاتون
اهان راستی چه وبلاگ قشنگی دارید . خیلی با صفاست . انسان رو به فضا پرتاب می کنه ....................................................................................................................................................................................................................مشک ان است که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جزا کم الله
یا علی

فاطمه شنبه 1 دی 1386 ساعت 12:13 ب.ظ http://biologyfda.blogfa.com

سلام. اخ نمی دونستم به این زودی نظرم رو می خونین, غافل گیر شدم. ولی از حرف زدنتون معلومه واقعیت وجودتون هم قشنگه . خوشحالم به مطالبم علاقه دارید. چشم حتما خبرتون می کنم

شوق پرواز شنبه 1 دی 1386 ساعت 12:47 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
مجددا سلام !
خیلی ممنون به خاطر جواب جامع و مانع و کامل و....تون !:دی
ولی یه نکته کنکوری: بخشی از کار دامپزشکی و...هم اینه که این زبون بسته ها سالم بمونن برای اینکه روزی قراره به مصرف این بشر دو پا برسن دیگه (مصارف مختلف)...حالا بعضی عید قربان مصرف میشن بعضی ...بنابراین نتیجه می گیریم که اصلا دامپزشکان محترم و محترمه اشکی نمی ریزن !! :دی

(شرمنده گویا موضوع بحث رو کلا منحرف کردیم به سمت گوسفند و دامپزشکی و فکر نون و آجر و....:دی )
<":
ضمنا یه سوال دیگه هم تو وبلاگم پرسیده بودم(البته اونم مثه اینا خیلی فنی بود !!!)

منتظر شنبه 1 دی 1386 ساعت 01:17 ب.ظ http://najvayeshabaane.parsiblog.com

سلام

ممنون از تشریف فرماییتون...:)

التماس دعا...یا علی...

فاطمه شنبه 1 دی 1386 ساعت 01:18 ب.ظ http://biologyfda.blogfa.com

سلام ۲ باره . مسخره ام می کنید که میگید خبرتون کردم؟ شما چند ماهه به دنیا اومدید؟ هنوز مطلب هام کامل نشده که خبرتون کنم. راستی نگفتید به بچه های زیست چی درس می دادید و اینکه اهل کجایید؟ ببخشید اگه زیاد فضولی می کنم می تونید جواب ندید

فاطمه شنبه 1 دی 1386 ساعت 01:26 ب.ظ http://biologyfda.blogfa.com

جناب اقای احمد رضا بیضایی از شما دعوت می کنم منت نهاده به وبلاگ این حقیر نیم نگاهی بیندازید

یک طلبه شنبه 1 دی 1386 ساعت 01:57 ب.ظ http://1talabeh.persianblog.ir

سلام!
فرموده بودید وصف العیش، نصف العیش...اما حسرت را دچار شدم، چه کنم!
خدا رحمتشون کنه!
ممنون بابت مطالبتون. هر وقت اینجا میام کلی حال خوش پیدا می کنم.
یاعلی

سلام
خیلی وب قشنگی دارید .
من که واقعالذت بردم از خوندنش.
و البته تذکر هم هست.
موفق و موید باشید.
خوشحال میشم به وب من هم سر بزنید.
به خوبی وب شما نیست اما خوب...
در پناه حق باشید.

پله شنبه 1 دی 1386 ساعت 03:59 ب.ظ http://pelle.mihanblog.com

سلام.. به بایرام حاجی ها باشین ...
آرزو کنین برای خودتون و ما که قربانی بشیم پیش چشم آقا...
یا علی

عاشق تر از همیشه شنبه 1 دی 1386 ساعت 06:22 ب.ظ

سلام
ممنون از حضور و نظرتون.
مثل اینکه بد گفتم .
منظورم این بود که نوشته های شما بعضی چیز ها رو به ادم یاداوری میکنه.و این خیلی خوبه.یعنی برای ادم تلنگر هستش و ادم رو به خودش میاره.من تقریبا اکثر مطالبتون رو خوندم.هم از خوندنش خسته نمیشه ادم و هم یه موضوعی برا یاد گرفتن هست توش.
قصد تعریف نداشتم اما خوب بالاخره خوبی رو هم باید گفت.
در پناه حق باشید

آسمان شنبه 1 دی 1386 ساعت 06:29 ب.ظ

سلام
عید ولایت و عیدهای گذشته را تبریک میگم.
تشکر غریبه بی نام.

[ بدون نام ] شنبه 1 دی 1386 ساعت 06:29 ب.ظ

در مورد مطلبی که نوشتید نمی توانم نظر بدم

[ بدون نام ] شنبه 1 دی 1386 ساعت 06:30 ب.ظ

می بخشی اسمم یادم رفت . با تشکر آسمان

سلام
با مطلبی به عنوان" دعا" بروزم.
در پناه حق باشید.

بازنده ترین شنبه 1 دی 1386 ساعت 07:58 ب.ظ http://www.navader.blogfa.com

سلام برادر،انشاالله لیاقت فدا کردن همه چیز را در راه معبود داشته باشیم و انشاالله با ترک معاصی به حضورش نزدیکتر بشیم.
عالی بود و بسیار بجا و البته نظر دوستان نیز هم متنوع و هم جالب.
مجبورم دو مطلب را بگویم و شاهد هستم:یکی از همین دوستای رزمنده بود که هر روز او را برای نماز شب بیدارش میکردند و حتی میگفت بعضی وقتا که بدلایلی در دفعهء اول دوباره میخوابم دوباره بیدارم میکردند، دیگر اینکه این بحث کاربردی را باید مطرح کرد که اگر آن روخ بسیار بزرگ و متعالی امروز در این جامعهء ما میافتاد و در متن جامعه(نه حجره و...)واقع میشد چقدر مرد حلاج بود؟ راستی من مشابهی برای امام خمینی نیافته ام و دیگر معنی سخن اینکه همین بچه ها و دوستان خود بحمدالله در مراتب عالی عرفان و تقوا و... هستند!!!و این را وجود مقدس بقیه الله اعظم نیک میداند.راه بسیار سخت است و انشاالله دوستان قدر خود میدانند و...
خدا رو شکر همیشه مستفیضیم . انشاالله سالهای سال چنین باد.یا حق

بازنده ترین شنبه 1 دی 1386 ساعت 08:01 ب.ظ

جسارتا یه پاسخی هم به دوست محترم نظر دهندهء قبل خودم بگم:اگه شما میدونید که احمد آقا بی عمل هستند ،دیگه اطلاع ما ضرورتی نداشت که خودتونو تو گناه میاندازید!!!اگر شما راست میگید خدا ایشون رو هدایت کنه و اگه دروغ که خدا شما رو ببخشه و انصاف هم بده!!!

سلام علیکم.
عرض میشود که: بنده خودم متاسفانه اون کامنت رو ندیدم و قبل از اینکه ببینمش توسط کسی در منزل دیلیت شده بود! تذکر شما اینجا به بنده خدایی که اون کامنت رو گذاشته بود یه تذکر اخلاقی و بجاست و جای تشکر داره.
ولی این حقیر هم ادعایی بر عامل بودن به معلوماتم ندارم. این رو تو قسمت معرفی وبلاگم هم آوردم تا جلو چشم همه کسانی که حقیر رو از نزدیک می شناسند باشه. به حکم «بل الانسان علی نفسه بصیرة» من خودم می دونم که چی هستم و کی هستم و خدا هم بالاتر از همه و خودم احاطه به باطن من داشته و بهتر از من می دونه لکن ستـــــــــــار هست و به کسی هم اجازه فاش کردن نداده.
خداوند همه رو موفق به عمل به معلومات کنه که «کبر مقتاً عند الله ان تقولوا ما لا تعملون».

بشری شنبه 1 دی 1386 ساعت 08:04 ب.ظ http://boshraa.persianblog.ir

سلام علیکم. اسعد الله ایامکم .
آقا میگما فونت تون خوب نیست !! این برای بار دوم. تعریف کردن از شما و قلمتون رو میذاریم برای بقیه دوستان :) ما اهل انتقادیم !!
چقدر نکته بین هستین ! اون بنده خدا یکی از دوستانم هست که فرانسه بود و برگشت ایران . دختر عمه ام نبود !

صدرائیان شنبه 1 دی 1386 ساعت 08:10 ب.ظ http://sadraboroujerd.blogfa.com/

سلام ممنون که به کلبه حقیر ما سر زدید باز هم ما رو با حضور گرمتون سرافراز بفرمائید
امیدوارم همیشه اوقاتتان خداتی باشد که حاصلش شادیست

فاطمه سادات شنبه 1 دی 1386 ساعت 10:46 ب.ظ http://monila.blogfa.com

سلام
ممنون از لطف بسیار شما نسبت به بنده
عیدشما هم مبارک باشه
و ممنون از پیام تسلیتی که به من دادید از خداوند برای شما به حق خانم فاطمه زهرا بهترین دعا ها رو می خواهم و امیدورارم همیشه موفق و پیروز باشید
برای من هم خیلی دعا کنید
یاعلی

بشری شنبه 1 دی 1386 ساعت 11:51 ب.ظ

سلام علیکم.
من هم من باب همون مطلب چارقد عرض کردم چه نکته بین هستین شما :)

سُکر یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 02:31 ق.ظ http://s-o-k-r.blogfa.com/

بله، منظور همونی بود که زحمتش رو کشیدید.
ممنون :)

بازنده ترین یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 07:37 ق.ظ http://www.navader.blogfa.com

سلام.هموطن همهء ما مامور و مکلف به آدم شدن و استقامت و تلاش تا آخرین لحظهء عمرمون بر اساس دستورات دین عزیزمون هستیم. در مسیر زندگی هیچ ثروتی بالاتر از تقوا وجود ندارد.اگر اطاعت خدا بود و در نزد او روسفید بودیم همه چیز داریم و گرنه یک موجود تو خالی و تهی و...
خیلی بجاست در شبانه روز خود لحظاتی چند از عادت و رویه جاری بیرون آئیم و تفکر و توجه بکنیم به:
از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا میروم آخر ننمائی وطنم!!!
آبادی ایران عزیز ما نیز در گرو ابادی روح و جسم ماست. ثروت و امکانات اصلی در نزد و درون ماست.خود را در یابیم .این امکانات باید با بکار بردن آنها مورد شکر قرار گیرد.انیشتن همون وقتی رو داشته که من و تو داریم!!! بالاترین موفقیت ما وقتیست که بتونیم در تمام مراحل زندگی بر اساس دین عمل کنیم و البته یافتن این مسیر بسیار ظریف و ناب جز با توفیق الهی و تقوا میسر نیست:یا میشی یه روشنفکر کم دین و یا میشی یه متحجر کلفت.
خدای متعال رسیدن به این ثروتهای بسیار عظیم و عالی را با تلاش و تمرین مقرر کرده است: وقتی هدف اطاعت دستور خدا بود راه خستگی ندارد و هر چه بیشتر بروی لذت و شیرینیش بیشتر میشود.بودن تو این وادی بهترین تجارت بشره!!!
میدونید که با این نوشته ها دارم ادای شما رو در میاورم!!! و گرنه خودم از اون قدیمیای خیلی کلفت و خیلی...هستم.روایته که هر که ادای قومی رو در آره با اونا محشور میشه.منم به جهت تعالی و بزرگواری شما ها و این روشن ضمیری و علم و تقواتون دارم اداتونو در میارم تا شاید...
عرض ادبم رو هم واسه همه’ خوبیهاتون بپذیرید.همیشه بنا بر وظیفه دوستتون دارم.
انشاالله همیشهء روزگار بندهء پاک و صادق و بی آلایش خدا باشید.یا حق

علی یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 08:06 ق.ظ

سلام. صبح بخیر. رسیدیم به اسم غفور. منتظرتون هستیم.

علی روحی یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 08:13 ق.ظ http://javani20.blogfa.com/

سلام
درج جوانی بروزم

فاطمه یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 08:25 ق.ظ http://biologyfda.blogfa.com

سلام . ا اینجوریاست؟ مگه ما محرمانه هم داریم؟ مگه من نقشه ی عملیات fbi رو تو کا منتم گذاشته بودم که دلیل امنیتی داشته؟
خب باشه ادرسی که می خواستید رو براتون می زارم و دیر به دیر سر می زنم بهش ها.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد