حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

خالی بندی برای خدا قربة الی الله!

 

با هم وارد مسجد می شوند. هر دو در لباس فقاهت هستند. یکی شان جزو مدرسین مورد توجه طلبه ها و سایر مدرسین حوزه است و گاهاً حرفهای تند سیاسی هم پشت سر شاه مملکت می زند! توی حوزه به او می گویند «حاج آقا روح الله» و آن یکی هم به «آقا سید رضا» مشهور است. مسجد طبق معمول پر از آدم است. یکی از آن پایه های چوبی که لباس ازش آویزان می کنند گذاشته اند جلوی ورودی مسجد که بجای لباس٬ کلی تسبیح از آن آویزان است. هر کس وارد می شود٬ یکی بر می دارد و می آید می ایستد به نماز. کسانی که بخاطر دعا برای تعجیل در فرج موعــــــود منتظَر(عج) به این مسجد می آیند٬ دو تا نماز دو رکعتی توی این مسجد می خواننـــــد که مخصوص اینجـــاست و البته برای نمـــــــاز دوم٬ داشتن تسبیــــح واجب است! چون در هر رکعتــــــش «ایاک نعبد و ایاک نستعیـــــــن» صد بار تکرار می شود. بعضی ها که اهل محکم کاری هستند٬ قبل از شروع نماز٬ دانه اول را می گذارند دم دست و سفت می گیرند بین انگشت سبابه و شصتشان تا مجبور نشوند وسط نماز تسبیح را بچرخانند تا دانه اول را پیدا کنند و احتمالا تسبیح از دستشان بیفتد روی زمین! 

هر دو می ایستند به نماز... سلام نماز اول را که می دهند٬ «آقا سید رضا» بلند می شود تا نماز دوم را بخواند. عبایش را روی دوشش جا بجا می کند و دستها را می آورد بالا تا تکبیرة الاحرام بگوید. زیر چشمی نگاهی به حاج آقا روح الله می اندازد. نشسته و توی خودش است... نماز طولانی آقا سید رضا که تمام می شود حاج آقا روح الله هنوز نشسته... یک ساعت بیشتر است که توی مسجد هستند ولی حاج آقا روح الله همانطور نشسته و سرش را انداخته پائین و به نقطه ای خیره شده. یک طلبه جوان که توی مدرسه ای که حاج آقا روح الله و آقا سید رضا تدریس می کنند درس می خواند٬ کمی آنطرف تر نشسته و گاهاً نیم نگاهی به اینطرف می اندازد. کنجکاوی توی چشمهایش موج می زند. بلند می شود و می آید نزدیکتر و مؤدبانه به آقا سید رضا سلام می کند. بعد اجازه می گیرد تا بنشیند. خودش را که جمع و جور می کند سرش را می آورد دم گوش آقا سید رضا و می گوید: «حاج آقا می بخشید؛ من از وقتی شما وارد مسجد شدید دارم نگاه می کنم. حاج آقا روح الله چرا نماز دوم را نخواندند؟!» آقا سید رضا سرش را می چرخاند طرف حاج آقا روح الله و نگاهی به او می اندازد که همانطور سر به زیر نشسته و دستهایش را قفل کرده توی هم و به مُهر نمازش نگاه می کند. بعد سرش را بر می گرداند طرف طلبه جوان و می گوید: «این فهمیده که ایاک نعبد یعنی چه... یک بار گفتن برایش سخت است چه برسد به صد بار!»

طلبه جــــوان ابروهایش را می دهد بالا و عینــکش را روی بینی اش کمی می دهد پائین. بعد سرش را می چرخاند طرفی که حاج آقا روح الله نشسته و از بالای عینک زل می زند به او.

 

***

شما هم فهمیده اید «ایاک نعبد» یعنی چی؟! بابا دست ما رو هم بگیرید! خدا وکیلی من خودم هم فهمیده ام «ایاک نعبد» یعنی چی؛ فقط نمی دونم اگر روز قیامت خدا از من پرسید چرا اینهمه سر نماز برای ما خالی بستی چه جوابی باید بدم؟! من دیروز پنج دقیقه نشستم حساب کردم که کلاً چند تا چاخان می کنم سر نماز؟ دیدم اولیش رو شروع نکرده میگم! «انی وجّهتُ وجهی للذی فطر السّموات و الارض حنیفاً و ما أنا من المُشرکین» من روی خودم رو فقط بسوی فاطر آسمانها و زمین کرده ام و از همه کس و همه چیز رو برگردانده ام و ذره ای شرک مرک و این چیزا در من پیدا نمی شه ابدااااا!! بعدش هم که میگم: «انّ صلاتی و نُسُکی و محیای و مماتی لله ربّ العالمین لا شریک له و بذلک اُمرت و انا اول المُسلمین»!!! دومی: «الله اکبر»٬ خدایا من فقط تو رو بزرگ می دونم و همه اونایی که من حاضرم برای یه لقمه نون و شکم عزیزم جلوشون دولا راست بشم حقیرند!! سومی: «بسم الله الرحمن الرحیم» با اسم تو فقط. بقیه اسمها کشکند! چهارمی: «الحمد لله رب العالمین» خدایا به جان عزیز خودت قسم من همه محامد رو مخصوص تو می دونم و فقط تو شایسته حمد و ستایشی. فقط یه چیزی! من مجبورم برای حفظ موقعیت هم که شده یه تملق کوچولو بعضی وقتها برای بعضی آدمهای حقیر بکنم!!

همینطور گرفتم رفتم تا رسیدم به سلام دادن  به محضر شریف  رسول خدا (ص)؛ «السلام علیک ایها النبی و رحمة الله و برکاته». ای نبی! من وجودم تماماً نسبت به شما «سلم» محض هست و به جان خودتون هیچ چیزی در من پیدا نمیشه که شما رو برنجونه!!!

آهان داشت یادم می رفت... ما که دیگه حسابی خودمون رو پیش شما ضایع کردیم؛ بذارید این رو هم بگم که خدا وکیلی همه خالی بندی ها برای خدا یه طرف؛ این جمله٬ سر تشهد یه طرف: «اشهد ان لا اله الا الله». من مشاهده می کنم به شهود عینی که در نظام وجود هر چه هست خدا و جلوه خداست و همه صورتهای دیگر فانی اند. شما هم شهود فرمودین؟! بابا معرفت الله...

 

***

 

پی نوشت یک: نا امید نشید ها...!

حق همی خواهد که نومیدان او      زیـــن عبادت هم نگرداننـــــد رو

پی نوشت دو: البته حقیر یه خورده وسیعتر فکر کردم دیدم خالی بندی برای خدا فقط به سر نماز ختم نمیشه! دعای کمیل امیرالمؤمنین (علیه السلام) که الحمد لله هر پنجشنبه مواظبت میشه به اون٬ یه فراز داره که فهمش بزرگان رو به زحمت انداخته ولی با اجازتون حقیر اصلاً به زحمت نیفتادم تا حالا برای فهمش: «فهبنی یا الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک!!»

پی نوشت سه: اگه کسی مشکل داره تو فهم این جمله مولا علی (علیه السلام)٬ در خدمتش هستیم! شنیدم که مرحوم عالم ربانی و عارف بالله٬ آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره)٬ صاحب کتاب درخشان «المراقبات»٬ وقتی به این فراز دعای کمیل می رسیدند رد می شدند و نمی خوندند. تعارف برای چی؟ خالی نمی بستن برای خدا!

پی نوشت چهار: امام خمینی (ره) هم در نمازشون در مسجد جمکران٬ ایضاً.

***

سلام الله و سلام ملئکته المقربین و المسلّمین لک بقلوبهم یا امیرالمؤمنین

...:::یکشنبه هر هفته بروزم:::...

 

 علت تاخیر در بروز رسانی این هفته٬ وقوع پنج نوبت زلزله در تبریز و مشکلات مربوط به اون بود

 که داستان خودش رو داره. از محضر دوستان از این بابت عذر خواهی می کنم.

 

نظرات 114 + ارسال نظر
الهدی دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 12:38 ق.ظ

آیدین دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 05:37 ق.ظ http://www.bitter.persianblog.ir

بالا خره خواندیم

ایاخلاریز آغریماسین!

نرگسی دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 06:20 ق.ظ http://nargesi.blogfa.com

سلام

سریع اومدم که اول بشم ، که نشد

:(

خوشحالم که سلامت و سر حالید بحمدالله

بعد از خوندن مطلبتون مجدداً مزاحم می شم

...

سمیه دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 07:25 ق.ظ http://letsthinktogether2.blogfa.com

با سلام
۱. خدا را شکر که سلامت هستید.
۲. خب حداقلش خوبه ما برای خدا خالی میبندیم نه برای خلق خدا. فردا روز با خدا حساب کتاب کردن راحتتر تا با خلقش.
۳. هم داستان و هم پی نوشتها بسیار خواندنی و جالب بودند.
۴. روز خوش.

یک بهانه دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 07:37 ق.ظ http://yekbahaneh.blogfa.com

سلام

پست زیبایی بود .من هم تابحال معنی ایاک نعبد را نفهمیدم ولی همیشه اهدنا الصراط المستقیم ذکر دائمی ام است .

شما هم شعر زیبای وبلاگتان با محتوای آن سنخیت دارد. موفق باشید.

در پستی از علی تجلایی روحش شاد نوشتید . ایشان هم دوره ای داشتند به نام حسین نصیری -معروف به حسین افغان اهل تبریز آخرین خبر من از ایشان که در لشگر عاشورا بودند است . اگر از ایشان خبر یا نشانی دارید مرا مطلع فرمائید. سپاسگزار می شوم .
خداوند به قلمت بقا دهد.
ارادتمند
جوشقانی

الف.میم دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 08:36 ق.ظ http://atayekasir.persianblog.ir

به نام خدا
از این خالی ها که ما زیاد می بندیم. ما که فقط چون گفتند می گیم و الا در این حدها نیستیم.
ولی خب از یک طرف هم می گن:
تو مگو ما را بدان شه بار نیست
با کریمان کارها دشوار نیست

التماس دعا. یا علی

Aydin دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 04:03 ب.ظ

that's because SOME bloggers left comments on my blog first!! HASOOOOOOOD!!!!

شوق پرواز دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 05:39 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
سلام
دستتون درد نکنه ...این پست هم خیلی مفید بود !
راستش قبل از ظهر یه بار سر زدم و پست جدید رو خوندم ...می خواستم یه نظر بلندبالا !! هم بدم که ...نشد ....و خوب شد که نشد !!
الان هر چقدر فکر می کنم نمی تونم اون چیزایی رو که می خواستم بنویسم !....بعد از خوندن این مطالب فقط یک عالمه شرمندگی می مونه و بس!
درسته ! شاید گاهی "ایاک نستعین " رو در شرایطی با همه وجودمون گفتیم ...اونم به خاطر اینکه واقعا امیدمون از همه جا قطع شده !!! اما تا حالا یه " ایاک نعبد " خالصانه و صادقانه نگفتیم !.........................
شما اسمش رو گذاشتید خالی بندی ...اما اصلش یعنی دروغ گفتن در محضر کسی که همه حقایق رو می دونه ! ...چقدر زشته !
بله نباید ناامید شد که از حربه های شیطانه برای دور شدن هر چه بیشتر از حضرت رحمان ....اما چرا این حرفا اون طور که باید تکونمون نمیده ؟! چرا می شنویم ...می خونیم ...مثلا می فهمیم ....اما ....؟!
چرا ناظر بودن و حاضر بودن خدا رو باور نکردیم هنوز ؟ چرا هنوز اون طور که باید بهش اعتماد نکردیم ؟ چرا هنوز خلوتمون با ظاهرمون متفاوته ؟ چرا هنوز صاحبخونه رو به خونه اش برنگردوندیم ؟!چرا...؟

" قالت العراب امنا قل لم تومنوا و لکن قولوا اسلمنا و لما یدخل الایمان فی قلوبکم ..."
( آیه 14 سوره حجرات)

خیلی خیلی التماس دعا

(مثلا می خواستم چیزی ننویسم !!..بازم نشد !)
قلمتون همچنان سبز و دلتون آسمونی

سلام.
کامنتتون رو خوندم٬ به این «چرا» ها که رسیدم میخواستم براتون بنویسم که: چون هنوز ایمان رو از عقل به قلب نرسوندیم و می خواستم به آیه شریفه اشاره بکنم که دیدم خودتون آوردین. زهی معرفت! اهل فضلید ما شاء الله. البته این «چرا» ها جواب مبسوط تری دارند و قضیه به اینجا ختم نمیشود که حتماً شما از ما بهتر واقفید.

مصپ(منتظر) دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 06:29 ب.ظ http://omidemontazer.blogfa.com

سلام علیکم و رحمةالله!
خوبین الحمدلله؟!
سلامتین؟
خوب الهی شکر که به خیر گذشت !!!
خیلی خوب بود ، دست مریزاد(!)
به ما هم سر بزنید.
التماس دعا

کوثر دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 06:33 ب.ظ http://masihayi.parsiblog.com

سلام
موندم چی بگم .متن انقدر جاب بود که فعلا حرفی برا گفتن عملم نباشه وبیشتر برم تو فکرش .
دعا کنید .
یا زهرا

یک طلبه دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 06:59 ب.ظ http://1talabeh.persianblog.ir

سلام!
چقدر خوبه وبلاگ شما! هم آدم رو سرحال میاره، هم به فکر میندازه! عند ذکر صالحین تنزل الرحمه!
خداخیرتون بده!
یاعلی

شوق پرواز دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 07:01 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
مجددا سلام !
خیلی ممنون
معرفت ؟! اهل فضل ؟!...اختیار دارید !
احتمالا این هم یکی از نعمت های خداست که دیگران خیلی بهتر از اون چه هستیم راجع بهمون فکر می کنن !....
نمی دونم چی بگم !

خیلی از مشکلاتمون از همین دانستن ها ( که حقیقتاخیلی هم نیست ! اما در مقایسه با مقدار عملمون میشه گفت زیاده !!) و عمل نکردن هاست ! یا همون دانستن....دیدن ,شنیدن , خواندن ...اما درک نکردن و نچشیدن !...همون بحث عقل و قلب و...
مثل بچه سربه هوا و بازیگوشی که خیلی از نصایح و...رو می دونه اما همچنان کار خودش رو می کنه و هم به خودش صدمه می زنه هم موجب ناراحتی پدر و مادره !.......


بابت لینک هم خواهش می کنم ...زحمت زیادی کشیدید که حیفه دیده نشه ...

التماس دعا
در پناه حضرت حق

محدثه دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 07:06 ب.ظ http://nanchicoyedin.blogfa.com

سلام
یا حسین
خدا مارو ببخشه چقدر خالی بستیم و بی خبر بودیم
.
.
.
ولی ناچشیده جر عه ای از جام او
عشق بازی می کنم با نام او
.
. خیلی عالی بود
موفق باشید
اگه قول می دید بی خالی بندی دعامون کنید بسم الله...
یا علی

الهه دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 07:28 ب.ظ http://www.aghazerah.parsiblog.com

سلام
معلومه که حسابی متنتون مفیده ولی هنوز نخحوندمش و الکی هم نمی خوام حرفی بزنم که خوندمو ....چیو....از این حرفا...
خلاصه خیلی خوشحالم که با چنین وبلاگی آشنا شدم
امیدوارم همیشه بتونم از این مطالبه مفیدتون استفاده کنم
دعام کنید
یا حق...

تهانی دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 07:47 ب.ظ

یا رفیق!
...برای همین است که می گوییم با لطفت طرف ما شو نه با عدلت دیگر!
...اندر خور لطف تو نکردیم خطایی!!!
یا علی مددی!

فاطمه سادات دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 09:09 ب.ظ http://monila.blogfa.com

سلام
واقعا راست می گید خدا وکیلی در روز من خودم برای خدا چاخان می بندم فکر کنم شاید رکورد دار به شم
وای یک چیزی که فکر نمی کنم خالی به بندم برای خدام اینکه
انا عبدک ضعیف و ذلیل و مسکین و مستکین
خدایا خودت به مارحم کن ماکه به خودمون رحم نمی کنیم


ممنون که به من سر زدید
یا علی

فرشته اسما سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 12:07 ق.ظ http://shahidsharifi.parsiblog.com

آقا احمد رضا سلام علیکم

خانم اسما اهل لینک دادن به پسرها نیست لطفا لنکو حذف کنید

دوست فقط از جنس دختر ، مگه نمیدونید ایشون با پسرها کاری ندارن این پسرها هستن که با دخترها کار دارن مثل شیطان !!!



بروید خدا روزیتون رو جای دیگه بده

سلام علیکم.
ممنون از اظهار لطف و حسن ظن حضرتعالی. حذف کردم.

یوسف سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 04:20 ق.ظ http://haloa.persianblog.ir

سلام
چه تاخیری برادر ؟
یکشنبه ات که دوشنبه نشده الحمد لله
این ماییم که باید مراقب روزهامون باشیم که از دست نره !
...
در خصوص پی نوشت سومت هم باید بهتون اطمینان بدم که الحمد الله مشکلی ندارم ( شکلک ! آی کجایی که اینجا فقیر توست .. )

مجید سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 12:02 ب.ظ http://www.iliadar209.blogfa.com

.
.
ما مسلمانیم...و هیچ ادعایی نداریم...
.
اینان کیستند اگر با ما نیستند؟
.
بازجویانی که وبلاگ می نویسند!! باشد... اما شکنجه چرا؟؟؟

ایمان سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 03:00 ب.ظ http://shifteghan-e-khedmat.blogsky.com

بسم رب الشهدا والصدیقین
با سلام
بیضایی عزیز
اینکه خالی بندی نیست .چون اصلا معنا شو درک نمی کنیم اگه هم حرفی می زنیم از سر جهل است.
اصل نماز رو امام(ره) و پیروان واقعیش درک می کنند که عینا هم اجرا می کنند .امام عزیز ما هم چون درک می کرد نماد ایاک نعبد و ایاک نستعین بود.و هرگز حکومت طاغوت را تاب نیاورد.

اسماء(شهید شریفی) سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 04:05 ب.ظ http://www.shahidsharifi.parsiblog.com/

سلام
باور کنید خیلی ناراحتم وقتی برای چند نفر از دوستانم این مشکل پیش اومد فکر کردم که شاید دیر یا زود برای منم پیش بیاد اینکه یکی از طرف من یا به نمایندگی از من کامنت بده !!! خب اگه خودم بخوام کامنت بدم هم امضای الکترونیکی دارم هم اینکه نیاز به نماینده ندارم ! سخته اینکه به یه کاری متهم بشی که انجامش ندادی و به خاطر همون کار خیلی از رفقات از دستت رنجیده خاطر بشن .
جالبه که برای خودمم کامنت داده !
دیگه نمی دونم چی بگم ... توکل بر خدا

شوق پرواز سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 10:18 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
سلام
کامنتتون رو توی وبلاگ جونورشناسی ! امروز دیدم
خیلی ممنون ...هم بابت کامنت و هم بابت لینک !
بله فکر کنم قبلا یه بار نوشته بودم که رشته ها یه وجه شباهت هایی دارن ! :دی !
البته این طور که توضیح دادید با رشته ما هم خیلی آشنایید !
راستش من مثل کبوتر خوشبختی عزیز خیلی روابط صمیمانه ای (!) با این زبان بسته ها ندارم ! اما خب به نظرم رشته جالبیه و فعلا که دارم ادامه میدم ! ( اگه بذارن همچنان علاقمند بمونیم و ادامه بدیم و...!!...توکل به خدا !)

خب پس انشالله از این به بعد منتظر نظرات کارشناسانه تون هم هستیم !

موفق باشید
در پناه حق

سینا چهارشنبه 14 آذر 1386 ساعت 12:13 ق.ظ http://www.fanal.blogfa.com

سلام

آی گفتی اخوی جان !!! هر چی می کشیم از یار می کشیم !!! اما فکر کنم که داستان یار من و یار شما ، حکایت شعر .... جانسوزی دانه ی فلفل و خال مهرویان باشه !!! چون ما رو به جرگه اولیا راه نشد و آسمون تپید ،‌ ما هم شدیم زمینی و ......

خدا رحمت کنه بعضی از دوستان قدیمی رو .... شهیدان مهدی و حمید باکری ( هر چند که زاده ی ارومیه بودند ، اما خوب شهید مهدی باکری فرمانده ی لشکری بود که به نام بچه های تبریز شناخته می شد ) و شفیعی و ..... یادشان گرامی . ( دیدم اینقده تبریز تبریز کردی یاد این دوستان کردم ، خدا خیرت بده )

ممنون که به غریب غربا سر زدی ،‌ حالام میرم به وزیر خارجه پیشنهاد می کنم که گیر بده به همون وزیر نیرو ..... خدا رو چی دیدی .... وزیر نیرو ( ی بی وجود !!!‌ ) زورش چربید و وزیر خارجه سرنگون شد و شما شدی وزیر خارجه ی وبلاگستان !!!! هر چی نباشه پستی که زده بودی بیشتر با مسائل امور خارجه مربوط بود !!! ( البته خداییش پا تو کفش حوزه ی وزارتی همه ی وزرا کرده بودی !!!‌ )

یا حق !

بازنده ترین چهارشنبه 14 آذر 1386 ساعت 11:45 ق.ظ http://www.navader.blogfa.com

سلام علیکم و رحمه الله و علی جمیع عبادالله الصالحین!!
برادر شما با این اوصاف و احوال بازم زنده اید؟
دعای کمیل و ترتیبات و مستحبات نماز و...بقول نتیا ایول داداش!!!
اینجا دروازهء نوریست که برومون باز شده...
خدا رو چاخانشم عشقه داداش .ما سست و ضعیفیم، این نصف دونگ ایمانمونم نگیرید،چیکار کنیم نفسمونم خودش خلق کرده ،راه سخته ،ولی همین یه صداقت برامون کافیست و حتما کافیست که محکم و رک میگیم:خدایا راه سخته و ما بی عرضه،خودت پناه بده که ما هیچ هیچیم.
ماها مثل شما کاره ای نیستیم و خودمون رو عددی نمیدونیم تا در مقابل خدا جبهه بگیریم و دروغ نگیم!!!من کیم که بخوام بخدا دروغ نگم!!!!!!
ایک نعبد ما تفسیرش اینه که خیلی بی عرضه ام و از تو کمک میخوام،یعنی تو رو نشناختم و از تو کمک میخوام،یعنی ...
بذار این چوبه رو سوار شیم و بریم که سبب کسادی بازارت نشیم بزرگوار ..هی ..هی..
بسیار عالی و دلنشین و آموزنده بود عزیز.دست مریضاد و عزت زیاد.یا حق

محب الزهرا چهارشنبه 14 آذر 1386 ساعت 04:07 ب.ظ http://dareafni.blogfa.com

سلام ، ممنون
انشاءالله که همیشه اهل عمل باشیم
اللهم الرزقنی توفیق معرفتک ، اللهم الرزقنی توفیق طاعتک

لوءلوءالمنثورا پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 07:29 ق.ظ http://www.loloanmansoora.blogfa.com

به نام خدا
سلام
از تاخیری که در آپ داشتم معذرت میخوام
گرفتار بودم واینکه منتظر امروز روز آخر نظر سنجی بودم

یه اشتباه تایپی داشتین
مرک و این چیزا در من پیدا نمی شه ابدااااا

مکر و...

اینارو میگم که بدونین متنتونو خوندم

در پناه حق پاینده باشید

علی پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 08:26 ق.ظ

خوندیم. خیلی عالی بود. واقعا وبلاگ خوبی دارین. اجرکم عند الله.

رخ اندیشه پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 05:28 ب.ظ http://iranmodir.blogfa.com/

سلام

ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک...

جانم بگیر و صحبت جانانه ام مگیر
کز جان شکیب هست و ز جانان شکیب نیست ...

موفق باشید

سمیه پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 06:12 ب.ظ http://letsthinktogether1.blogfa.com

i dont have major.
thanks for commenting.

شوق پرواز پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 08:13 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com

هوالرحمن
سلام

یه توضیح مختصر برای به روز نشدن وبلاگ دادم ( توی خود وبلاگ !)
التماس دعا
در پناه حق

فاطمیون۱۹۴(بی قرار قدیم) پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 08:50 ب.ظ http://bigharar194.parsiblog.com

بسم الله الرحمن الرحیم
از اظهار لطفتون به وبلاگ حقیر ممنونم .
به روزم
اللهم عجل لولیک الفرج
یاعلی

سمیه پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 10:05 ب.ظ http://letsthinktogether1.blogfa.com

i am not a english teacher nor an english student. i have learned english when i was in u.k.

رها پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 11:08 ب.ظ http://pootinekhaki.parsiblog.com/

هو الشهید ...
سلام بر اخوی گرام ..
خوب هستین انشالله ؟
بابا ایول ...
کفم برید ... همچین یه هوا خجالت کشیدم ... یه هوا بیشتر از یه هوا ...
یعنی اساسی خجالت کشیدم ... جاتون خالی سر دعای کمیل همچین این فراض رو با سوز و آه و ناله می گم یکی از کنارم رد شه می گه همین الان خدا به من گفته من یا عذابم و من دارم با کله می پرم تو جهنم ...
سر نماز که نگو ... دروغ گفتن روتینمونه ... حالا جاتون خالی ما همینجوری محض چاشنی در طول روز هم ورت و ورت خالی می بندیم ... آی که این خدایا توکل به خودت رو آنچنان از ته دل می گم ... بعد می رم رو می ندازم به هزار کس و نا کس ...
عذاب وجدان گرفتم خواستم بی خیال کمیل امشب بشم ... دیدم خاک تو سرمه که اگر بیخیال این بشم جای اینکه بشینم فکر کنم و یه کم ... یه اپسیلون بفهمم چی می گم می رم می گیرم تخت می خوابم ....
...
...
...
ممنون که دو دقیقه از مغز ما کار کشیدی و یه ذره فسفر سوزونیدیم که حد اقل فکر کنیم که چرا فکر نمی کنیم داریم چی می گیم ؟
یا حق

هادی پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 11:48 ب.ظ http://www.star-1366.blogfa.com

سلام
این عکست خیلی باحاله. می دونستی؟
خیلی شبیه هلالی هستی!!
البته از هلالی اصلا خوشم نیاد!
صبر کن بینم...
شبیه شهید همت هم هستی!!

به نام خدای هلاک کننده مستکبران
سلام
آقا ما احساس تهدید می کنیم . آژانس اطلاعاتی وبلاگستان گزارشی را منتشر کرده مبنی بر اینکه پست وزیر وحترم امور خارجه و داخله و دبیر شورای امنیت ملی در معرض خطر است . ما از برادران تقاضا داریم که این سه تا پست رو بی خیال شوند و بروند سراغ باقی پستهای کابینه . ما بر سر منافع ملی خودمان عمراْ کوتاه بیاییم و مسامحه کنیم . عمراْ داداش . فوتینا !!!
مسئول رصد و پاسخ به تهدیدات روابط عمومی وزارت امور خارجه وبلاگستان
دکتر شوفاژ السلطنه فشار قوی دلار زاده

رها جمعه 16 آذر 1386 ساعت 10:28 ق.ظ

هو الشهید ..
بازم سلام ... راستی شرمنده ... یادم رفته بود کامل اون شعر رو براتون بزارم ( خودتونم یادتون رفته بود نه ؟ )
البته فعلا در دسترسم نیست .. انشالله تو این هفته براتون می زارم ...
یا حق

محبت و زیبایی جمعه 16 آذر 1386 ساعت 11:45 ق.ظ http://Nazaneen182.blogfa.com

سلام و چه جالب نوشتید همینطور است راستش من هم مدتی در این فکر بودم که لیاقت گفتن این کلمات آسمانی را ندارم و سر نماز هر بار که این کلمات را ادا میکردم یک گوشه ای از ذهنم میگفتم خدایا کمک کن که اینها را از ته دل بگویم... و هنوز هم این دعا را میگویم ....خدا به همه مان کمک کند که روزی این کلمات را از واژه به عمل و درک عمیق برسانیم... دلتان نورانی در پناه خدا!

زرین قلم جمعه 16 آذر 1386 ساعت 01:57 ب.ظ http://www.emamhossein.blogsky.com

هو الرحمن
سلام علیکم دوست عزیز
مطلبتون جالب بود ؛ سعی می کنم نااُمید نشم ولی.......
بروزم با نگاهی اجمالی به آیات قرآن پیرامون مهدی(عج)
یا علی

محسن جمعه 16 آذر 1386 ساعت 02:31 ب.ظ http://mazlom12.parsiblog.com

نمی دونم من کامنتی ندادم
که پسر خاله بشم
بهرحال خوشحالم
زحمت کشیدی سر زدی
موفق باشید

کبوتر خوشبختی جمعه 16 آذر 1386 ساعت 03:06 ب.ظ http://myanimal.blogfa.com/

سلام
ممنون از اینکه در وبلاگ ما نظر دادید و ما رو لینک کردید .

همون طور که شوق پرواز عزیز گفتن انشالله از این به بعد نظرات کارشناسی تون رو در وبلاگ ببینیم .

یه سوال داشتم از خدمتتون : فکر میکنید بیان مطالب علمی با این لحن خوبه یا نه ؟
-----------------------------------------

در مورد مطلب وبلاگتون هم باید بگم از لطف خدا ناامید نشدیم

ولی از اعمال خود شرمنده شدیم . . .


موفق و سربلند باشید
التماس دعا

نرگسی جمعه 16 آذر 1386 ساعت 03:24 ب.ظ http://nargesi.blogfa.com

ایاک نعبد است زمستان دعای باغ
در نو بهار گوید ایاک نستعین

ایاک نعبد آنک به دریوزه آمدم
بگشا در طرب ، مگذارم دگر حزین

ایاک نستعین که ز پری میوه‌ها
اشکسته می‌شوم ، نگهم دار ای معین

« مولوی »

سلام

حاج آقا مداحی کسی رو از دست دادند ؟

چی شده ؟

...


عاشق جمعه 16 آذر 1386 ساعت 05:23 ب.ظ http://www.kabedel.parsiblog.com

مطاف اهل دل خاک حسین است ..... ملک در عرش غمناک حسین است
شنیدم هاتفی در گوش جان گفت ..... شفا در تربت پاک حسین است


سلام...
خسته نباشید....
با مطلب جدیدی در نقد افکار وهابیت به روز هستم...
خوشحال میشم سری بزنید...
موفق باشید...
یا علی

کبوتر خوشبختی جمعه 16 آذر 1386 ساعت 07:15 ب.ظ http://myanimal.blogfa.com/

دوباره سلام

با اجازه آدرس وبتون رو در هر دو وبلاگم لینک کردم !

بی نهایت جمعه 16 آذر 1386 ساعت 11:53 ب.ظ http://ba-eshgh.persianblog.ir

به این نماز ما می گن کله ملق آره.البته هر کسی هم با یک هدفی کله ملق می زنه.یکی برا این که بقل دستیش ببینه.یک برا اینکه رییسش حقوقشو بیشتر کنه..الا ما شا اله
خوب حاصلی از اوقاتتون به جا می ذارین.التماس دعا.یا حق

روشنگر جمعه 16 آذر 1386 ساعت 11:54 ب.ظ http://shiaanswers.blogfa.com

سلام
از آشنایی با شما خوشوقتم و از اظهار لطف شما ممنون
گفته بودید که در زمینه دفاع از مکتب تشیع در مقابل وهابیت سابقه فعالیت دارید و اینکه می خواهید دوباره در همین زمینه خدمت کنید.
ضمن اینکه امیدوارم در زمینه دفاع از اعتقادات پاک تشیع حضور بابرکتی داشته باشید با یک پیشنهاد خدمت رسیدم:
اگر توجه کنید می بینید که تاریخ آخرین پست وبلاگ من مربوط به یک ماه قبل میشود و این یعنی وقت کافی برای به روز کردن به موقع وبلاگ ندارم. چون موضوع وبلاگ من یک موضوع صرفا علمی است نمی خواهم با مطالب بی هدف یا بی محتوا آن را پر کنم و بدین روش به روز باشم! بلکه فلسفه وجودی وبلاگ من در نام آن خلاصه می شود : پاسخ به سوالات وهابیت!
همانطور که در یکی از پست های وبلاگ هم اشاره کردم این سوالات یا بهتر بگویم تهمت ها در اختیار من است و برآنم تا در مقابل حرفهای بی پایه و اساس دشمنان، پاسخ های علمی و مستدل ارائه کنم.
مخلص کلام اینکه : با توجه به ضرورت ادامه این کار و ذیق وقت بنده، از شما یا هرکدام از دوستانی که توانایی کارکردن در این زمینه را دارند دعوت می کنم تا به من برای پربارکردن هرچه بیشتر این وبلاگ یاری برسانید. (این کار می تواند در قالب گروهی کردن نویسندگان وبلاگ انجام پذیرد)
اگر نظر مثبت نسبت به این امر دارید من برای ارائه جزئیات بیشتر درخدمتم
موفق باشید
یا علی

طلبه شنبه 17 آذر 1386 ساعت 01:29 ب.ظ http://nasimyazbehesht.parsiblog.com/

سلام. مطلب زیبایی نوشتین . قلم روانی دارین . براتون ارزوی موفقیت و پویایی دائم دارم . یاعلی.

[ بدون نام ] شنبه 17 آذر 1386 ساعت 05:25 ب.ظ

یوسف یکشنبه 18 آذر 1386 ساعت 12:43 ق.ظ http://haloa.persianblog.ir

سلام احمد جان !
تا ساعاتی دیگه انتظار ما بسر میاد ! مگه نه ؟
راستی !
چرا اینجا فقط یه بار می شه کامنت گذاشت ؟؟
شاید من بخوام با کامنت هام اینجا را بترکونم ! نمی شه ؟

ققنوس دوشنبه 19 آذر 1386 ساعت 10:08 ق.ظ http://StartOfAnENd.bLogFa.iR

آقا خارق العاده بود!

Horton28Socorro جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 12:49 ب.ظ http://www.lowest-rate-loans.com

If you are willing to buy a car, you will have to receive the <a href="http://lowest-rate-loans.com/topics/personal-loans">personal loans</a>. Moreover, my brother usually takes a consolidation loan, which is really useful.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد