حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

عروس رفته گل بچینه!!

 کتاب انزلناه الیک مبارک لیدبروا آیاته و لیتذکر اولوا الالباب (ص 29)

 

برای مراسم عقد٬ به دلیلی(!) دعوت دارم و قاطی فامیل عروس ایستادم یه گوشه اتاق عقد. مادر عروس (که خاله حقیر هست) قرآن رو از وسط سفره عقد برمیداره و میاد طرف من. شیخ احمد آقا! بیا سوره "مَلِک" رو زود پیدا کن بده من٬ دستت درد نکنه. میگم: حاج خانوم! سوره "مُلک" دیگه؟! میگه: آره همون!! قرآن رو باز می کنم و میدم به مادر عروس. مادر عروس هم قرآن رو میده دست عروس و داماد تا موقع جاری شدن خطبه، هر دو٬ سوره "مُلک" رو نگاه کنن! (فلسفه اش رو خودم هم نمیدونم بخدا!) عاقد خطبه رو شروع می کنه: بسم الله الرحمن الرحیم… قال رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم: النّکاح سُنتی… همه ساکت میشن. عاقد ادامه میده… فمن رغب عن سنتی فلیس منّی… خواهر عروس قند ها رو سریعتر می سابه به هم... عروس و داماد هر دو خم شدن روی صفحه قرآن... بوی تند ادکلن chastity باعث عطسه چند نفر شده که قطع هم نمیشه! ...آیا وکیلم شما را به عقد دائم آقای… خواهر عروس که از صبـــح خودش رو آماده این لحظه کرده با ذوق زدگی میگه: "عروس رفته گــُــــــل بچینه!" (عروس مدام فـــــــوت میکنه!!! یه مقدار زر و این چیـــــزا از سر و صـــــــورت عروس مدام می ریزه رو قــــرآن!) عاقد برای بار دوم: …وکیلم؟! این بار یکی از دوستان عروس با هیجان جواب عاقد رو میده: "عروس رفته گــُــــــل بچینه!!" (عروس یه چیزی تو گوش داماد میگه. داماد می خنده!) عاقد برای بار سوم: …وکیلم؟! عروس: با اجازه بزرگترا… "بله!"  فامیل می ریزن سر عروس و داماد برای روبوسی. جوّ٬ عروس و داماد رو گرفته. قرآن از دست عروس رها میشه و می افته رو زمین… ضبط صوت با صدای وحشتناکی بیرون اتاق عقد روشن میشه. یه پسر بچه (نور چشمی!) انگشتهای سبابه اش رو فرو می کنه توی گوشهاش... عروس و داماد هر دو سر پا ایستادن. قرآن رو زمین مونده. داماد متوجه میشه و قرآن رو از رو زمین برمیداره٬ میذاره روی رحل خوشگل وسط سفره. مادر عروس رو  با اشاره دست٬ متوجه خودم می کنم "خاله! ما با اجازه رفتیم. کاری ندارین…؟" خاله اشاره می کنه که نمی شنوم... چی میگی؟! با دست و تکون دادن سر اشاره می کنم که خـداحــــافظ...! صدای موسیقی بلنـــده... متوجه نمیشه و بر میگرده سمت مهمونا (خاله یادش رفته که صبح زنگ زده بود  که بـیـــام آیاتی چند از کلام الله مجید  رو قبل از جاری شدن خطبه عقد تلاوت کنم!) ...از در اتاق که دارم میرم بـیـــــرون تو این فکرم که تو اون چند دقیقه ای که عروس خانم با  قرآن بودن (رفته بودن گل بچینن!) چه گــُــلی از این گلستان چیدن؟!!

 

ُ 

***

سلام الله و سلام ملئکته المقربین و المسلّمین لک بقلوبهم یا امیرالمؤمنین

...:::یکشنبه هر هفته بروزم:::...

 

***

میلاد مسعود سلطان سریر ارتضا٬ امام علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثنا) رو 

به پیروان عترت طاهرین رسول خدا (ص) و محضر همه دوستان عزیز تبریک عرض می کنم.

 

 

***

دامت ایامکم ملیــئة بالافراح

نظرات 79 + ارسال نظر
سمیه یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 06:23 ق.ظ http://letsthinktogether2.blogfa.com

بی صبرانه منتظر موضوع بعدی مطلبتون بودم.
موضوع بسیار جالبیه ولی حیف که میشه گفت تقریبا خیلی ها بهش توجه نمی کنند.و یکی از بیاد موندنیترین روزها و شبهای زندگیشونو تبدیل میکنند به شب و روزی که توش همه ترغیب میشن به گناه کردن اونم انواع و اقصام گناهای ریز و درشت.
با آرزوی موفقیت روز افزون

به نام خدا
سلام
ممنون که خبردادین

برنه نشدما
بنده خوبی واسه خدا نبودم دعوت نشدم
میخوام وبلاگنویسی رو بذارم کنار
در پناه حق پیروز باشید

برنده شرمنده دال جا موند

سمیه یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 07:41 ق.ظ http://letsthinktogether2.blogfa.com

گوینده اون مطلب آنقدر بزرگ هست که واقعا برای حرفش جوابی وجود نداره.
جمله ای از فرازهای وصیتنامه امام خمینی است، فکر میکنم جزئ توصیه های ایشان به جوانان باشد.
روز خوش

آیدین یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 07:55 ق.ظ

خواندیم

[ بدون نام ] یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام اقای احمدرضا پیام اور مهر وعطوفت
یه پسر بچه (نور چشمی!) انگشتهای سبابه اش رو فرو می کنه توی گوشهاش...
نکنه خودتونید
حالا نویت منه : دوتا از همکاران که از همدیگه خوششان میامد قرار شد به مبارکی ازدواج کنند دیگه تمام کارها داشت به خیر وخوشی تمام می شد که یک روز صبح عروس خانم امد وگفت همه چی بهم خورده دلیلشو که پرسیدیم یک دلیل خیلی مسخره وخنده داری گفت که بهم زده انهمه تفاهم را فدای یکلحظه لذت شیطانی کرده بود . گویا اقای داماد گفته بودند که ایشان دوست ندارند در مجلس و مراسم ها رقص و پایکوبی باشه عروس خانم و خانواده محترم هم که خوب گفته بودند که دختر بزرگشان است کلی ارزو دارند جواب فامیل را نمی توانند بدهند بیوه که نیست ( این دیگه از ان حرفهاست). و ارطرفی هم خانواده داماد هم با اقا داماد سر این مسئله هم درگیر شده بودند . بنده خدا داماد. دلم براش خیلی سوخت چون چند روزیکه سرکار افتابی نشده.
چرا بعضی ادمها لحظه ای خوشی راکه در ان شیطان جولان میده به لحظه ای که حضور خدا را می شه حس کرد ترجیح میدند؟ بعد گله مندند که چرا زندگی که باعشق و تفاهم شروع و عشقولانه بود الان..............
موفق و موید باشی در پناه حق
باور کنید هر کار ی کردم نتوانستم برم و برنگردم چون من این وبلاگ رو خیلی دوست دارم .


شما لطف دارین!
از خاطره ای هم که نقل کردین و یکی از هزارانی است که هر روز اتفاق می افته محزون شدیم. نه برای شاه داماد مذکور! برای غربت احکام اسلام و تقوا...

عاشق یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 11:08 ق.ظ http://ba-eshgh.persianblog.ir

خیلی زیبا بود
من هم میلاد امام رضا علیه السلام رو تبریک می گم

زیتا یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.ertebatbamihan.persianblog.ir/

سلام.این قیافه بظاهر موجه شما و ایضن(ایضا)نوشته شما خیلی قلقلک دهنده هست.از آهنگ وبلاگ،که دیگه نگو.لبخند
فعلن چون شناخت زیادی از شما ندارم چیز زیادی هم برای گفتن ندارم.ولی علی الحساب میگم که خیلی کم لطفی میکنید که انتظار دارید عروش خانم در آن لحظه از قران چیزی بفهمد(تازه اگر عربی بلد باشه)لبخند
اگر عکس و اسمت را هم نمینوشتی،میشد فهمید که دختر نیستی.و خودت ازدواج نکرده ای.بابا اون موقع آدم آنقدر گیج و لرزان و ترسان هست که حتا یک گل هم نمیتواند بچیند.

یک طلبه یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 11:38 ق.ظ http://1talabeh.persianblog.ir

سلام!
متاسفانه! متاسفانه!که اینگونه است!
از اون بدتر استفاده از این اصوات آسمانی تو ختمها همراه با صدای جیغ های وحشتناک خانمهاست!
آدم رو فراری میده از گوش دادن به صوتهای زیبای قرآن!
خدانورانی مون کنه!

خادم الرضا علیه السلام یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 01:02 ب.ظ http://ala.myblog.ir

سلام علیکم شیخ احمد آقا
قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْرًا فَمَن یَأْتِیکُم بِمَاء مَّعِینٍ
باید بیشتر قدر قرآن و آیاتش رو دونست ، نه اونا ، بلکه ما که مدّعی هستیم.
متقابلا میلاد امام رضا علیه السلام رو تبریک میگم به شما و همه دوستان.

دانشجوی هرز یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 01:19 ب.ظ http://www.azad-qom.blogfa.com

با یاد و برای خدای نازل کننده قرآن کریم
سلام
آقا مگه بنده به شما عرض نکرده بودم قرآن چه استفاده ای داره ؟
قرآن برای مسابقات بین المللیه . فوق فوقش برای مجالس ختم اونهم حداکثر تا شب هفت مرحوم میت .

یوسف یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 03:56 ب.ظ http://haloa.persianblog.ir

سلام
مبارکه انشاءالله ( گل)
گل رضایت بچینیم .. همیشه ..

شوق پرواز یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 04:01 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
سلام
ممنون شما لطف دارید....راستش خیلی هم فکر نکنم اهل مطالعه باشم !...ولی خب وقتی برای اولین بار با وبلاگی آشنا میشم دوست دارم چند تا پست آخر و معرفی وبلاگ و...رو بخونم تا با طرز فکر و نوع نگاه و نوع نوشته نویسنده و موضوعات مورد علاقه و...بیشتر آشنا بشم ...اگه خوشم اومد ! دلم می خواد تمام نوشته های اون وبلاگ رو بخونم ! :دی
----------------------------------------------
اما در مورد این مطلب : خیلی تاسف برانگیزه ...وقتی قرآن هایی با جلد و قاب نفیس ...با تذهیب و طلاکوبی شده و.....رو مثلا محترمانه لای ترمه می پیچیم و روی رحل میذاریم و گاهی برای مثلا حرمتش و برای متبرک شدن و حفظ زندگی و سلامتی و برگشت مسافر و...!! ازش استفاده می کنیم !...............

ولی واقعا خودم چقدر با قرآن مانوسم ؟!....به عمل کار برآید .....!
ممنون از تذکرات خوبتون!
----------------------------------------------
راستی من تا حالا دیده بودم سوره نور رو می دیدن و گل می چیدن !!!...

خدا عاقبتمون رو ختم بخیر کنه !
موفق باشید
التماس دعا



اتنا یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 04:02 ب.ظ

اقای احمدرضا بیضائی سلام علیکم
ایمیل رسید.

حسین مداحی تهرانی یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 05:13 ب.ظ http://maddahi.net

و قال الرسول : یا رب ان قومی اتخذوا هذا القران مهجورا !
اللهم عجل لمجدد سنن القران.....

حسین یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 05:34 ب.ظ http://maddahi.net

مجدد سنن قرآن امام عصر ارواحنا له الفداء هستند...

ما هم با اقتدا به مولا علی بن ابی طالب همین را خواسته بودیم ....
منظورتون رو از جمله : این چه آرزوییه که ما داریم؟ اصلا متوجه نشدم....

الهدی یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 10:58 ب.ظ http://al-hodaa.persianblog.ir

سلام علیکم.خدا کنه گلی که ما تو اون ساعات چیدیم این مدل نبوده باشه..البته گل ما خیس بارون بود.......یادش بخیر...باید از قبل تر ها بچه هامون رو پرورش بدیم برای همچین لحظه های نابی که استجابت دعاست.یاعلی.ع

فاطمه سادات یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 11:26 ب.ظ http://monila.blogfa.com

سلام
خیلی ممنون که به وبلاگ ناقابل من سر زدید
و قلم خوبی دارید و امیدوارم در این راه هرروز بهتر از دیروز باشید
و خدا به همه ما کمک کند که حافظ و عامل به قرآن باشیم تا پیش خدا و اهل بیت رو سفید باشیم
یا علی

مجنون صفت یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 11:47 ب.ظ http://majnoonsefat.parsiblog.com

سلام بر اهل سلام :
احمد جان چرا اینقدر قشنگ و دلنشین می نویسی ؟ نوشته هات همانند عکس نازت از یه معصومیت و پاکی برخورداره که با دل امثال من رو سیاه بد جور بازی میکنه ... یه جورایی دلم رو قلقلک میده از نوع تلنگر گریه آور که بسه دیگه یکم هم با چشم باز و بیداری به زندگی نگاه کن...
............................................
بله از این بی حرمتی ها زیاد تو مراسم برخی از ما به اصطلاح مسلمون های شیعه دیده میشه . چند روز پیش ما هم رفته بودیم عروسی پسر خاله مون . آقا به محض اینکه وارد شدیم دیدم مردم و زن بدون هیچگونه حفظ حرمتی در حال رقصیدن هستند ِ تا جایی که تونستم خانواده ام رو متذکر شدم که از اون جمعیت فاصله بگیرن . این چیزها ناراحتم نکرد ، من که رفتم تو یه اتاق نشستم و خودم رو با بچه کوچیک ها سرگرم کردم ؛ اما ناراحتیم از این بود که وقتی همه خسته شده بودن و از نفس افتاده بودن ، تازه ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) گرفتند که الهی به حق این بزرگان خوشبخت بشن . پیش خودم میگفتم واقعا؛ روشون میشه با این همه کاریی که کردند نام این عزیزان رو به زبان بیارن ؟؟؟

واقعا" متاسفم ، کاش حداقل به این فرمایش امام صادق (ع) عمل میکردیم که : با اعمالتون زینتی باشید برای ما اهل بیت.

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید...

خیلی مردی حاج احمد...
راستی اگر افتخار میدی آیدیم رو ادد کن...

زیر سایه ی رحمت حق
یا علی مدد

مصپ(منتظر) دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 12:20 ق.ظ http://omidemontazer.blogfa.com

سلام علیکم و رحمةالله!
اولین باره این وبلاگ رو میبینم،خیلی برام جالبه(!)
ولی با خوندن این پستتون،اول از همه بدجوری جا خوردم....مو به تنم سیخ شد!
......و زبونم بند اومد.
واقعا حرفی برای گفتن ندارم(!)
.
.
.
به "امید منتظر" هم سر بزنید ،خوشحال میشم.
التماس دعا
م.صلواتی پور

زیتا دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 02:20 ق.ظ

سلام.نمیدانم چرا اشتباه میفرسته.ولی همین امروز بیش از یک ایمیل دریافت کردم.البته مال شما نبود-

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام اقای احمدرضا خوبی شما
من صرفا خاطره نگفتم یک واقعیت تلخی رو گفتم که خیلی متاثرم کرده
پاینده باشی در پناه حق

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 12:41 ب.ظ

سلام
لطفا خواهشمندیم عکستونو عوض کنید
مرسی ممنون می شوم

روزنه دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 02:16 ب.ظ http://atfstar.blogfa.com/

سلام

جالب بود و البته تلنگری دیگر شاید به سرگرمی هایمان
دنیا و مافیها ! وشاید ...

یا حق

بی قرار۱۹۴ دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 03:14 ب.ظ http://bigharar194.parsiblog.com

بسم الله الرحمن الرحیم
خیلی قشنگ مفهوم رو رسوندید.
اللهم اهدنا الصراط المستقیم
اللهم عجل لولیک الفرج
یاعلی

شیرمرد دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.navader.blogfa.com

سلام.عالی بود.و بهترین اعمال سختترین آنهاست!!!
دوست من راه سخت است،این خلایق کم تقصیرند.ایام بکام و قلمتان جاری باد .یاحق

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 06:51 ب.ظ

سلام علیکم.۱- آقا اینها رو که ما زیاد می بینیم .از این جور عقدها. شما برامون از عقد خودتون خاطره می گفتید که یک چیز جدید و مفید شنیده باشیم و یاد هم بگیریم . شما این مدل رو نمی پسندی مدل امام زمان پسند رو برامون تعریف کن . من چند تا توذهنم هست ... خیلی لطیف ... ۲- دلم من هم سوخت . برا فریضه امر به معروف که بین مسلمانه کاملا متروکه . یک لاک برا خودمون ساختیم که خودمون رو از فساد نگه داریم و این فریضه رو با توجیه عدم تاثیر رها کردیم . واقعا امیرالمومنین اگه تو اون مجلس بود چی می کرد؟ ۳- پاینده باشید استاد . ایدکم الله

حسین دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 08:50 ب.ظ http://maddahi.net

من در عجبم !
عروس سر سفره عقد چه جوری میره گل بچینه ؟!!!!
بابا اینجور گل چیدن ها اثرات سوء دراه ها !
از ما گفتم از خلق الله هم نشنیدن :ی

نرگسی دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 09:36 ب.ظ http://nargesi.blogfa.com

سلام برادرم

اونقدر از این مراسم جورواجور دیدم ... گاهی دلم آن چنان به درد اومده که با خودم عهد کردم به هیچ مجلس عقد و عروسی دیگه ای نرم

اون دکلمه رو آقای پرویز پرستویی خوندن

ممنون از حضورتون

یا علی

...

یوسف سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 12:37 ق.ظ http://haloa.persianblog.ir

سلام آقا
اگه بعضی موقع ها ، اینجا دات آی آر نمی شه تقصیر من نیست ها ..
خب برای اینکه اینجا مثل خیلی از کامنت دونی های متداول ذخیره اطلاعات شخصی را نداره .. لذا من هم همیشه مثل کبوتر جَلد می رم دات کام ( شکلک نیشخند ـ که اینجا نداره ! )

محمد(بی تو چه کنم) سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 01:41 ق.ظ http://8841424344.persianblog.ir/

سلام احمد رضا جان
در مورد این پستت نمیدونم چی بگم.... غرق این دنیایی شدیم که داره تموم مقدساتمون و ارزشهامونو با خودش از بین می بره........ ای کاش اون لحظه بهشون میفهموندی که اینطوری زندگی رو آغاز کردن ....... بی خیال
....................................................
ممنونم بابت این همه لطف و محبتت.......
این روزها با خودم در ستیزم...... آشفتگی ذهنم تموم تمرکزمو بهم ریخته..... گهگاهی که نماز میخونم فقط میفهمم که به آخر نماز رسیدم و انگار نه انگار که نیایشی با معبودم داشتم........
میدونم که اینا همه از سستی ایمانم هستش.....
چند روز آینده حتما آپ میکنم......
یاحق

زرین قلم سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 08:08 ق.ظ http://www.emamhossein.blogsky.com

یا انیس منن لا انیس له
سلام علیکم شیخ احمد آقا
ممنونم که بهم سر زدید
مطلبتون بی نظیره ، دست نوشته ای که شاید دل نوشتهء خیلی از ما ها بود و شما خیلی زیبا و عینی به رشته تحریر درش آوردید و .... هر چی بگم کمه ـ دستتون در نکنه
و .... خبر یکه از کسالت استاد شجاعی (دام ظلّه) دادید و دوّمین خبر فوت برادرشون ، بندهء کمترین رومیخکوب کرد سرِ جام و چند لحظه ای حتی نتونستم فکرکنم ـ .... انّا للّه و انّا الیه راجعون ...
یا علی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 10:37 ق.ظ

سلام
اقا یکی جواب ما رو بده ایمیل رسید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 11:57 ق.ظ

سلام حسین اقا
هروقت وقت کردید از عروس خانمها بپرسید چطور رفتن ازکجا توانستن گل بچیننداز همه مهمتر اینکه شهرداری اینها رو نمی بینه وگرنه می گیره می بره؛ شما خودتو کنترل کن گیر نده [نیشخند]
یک غلط املائی دارید شما نمره ۱۹ گرفتید [ تعجب]
غریبه بینام

ایمان سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 01:46 ب.ظ http://shifteghan-e-khedmat.blogsky.com

بسم رب الشهدا والصدیقین
همیشه رک و پوست کنده می نویسید و مارا می برید تو فکر ظاهرا خیلی عادیه ولی درونش پر درده.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 03:29 ب.ظ

سلام خوبید وقتی صاحبخانه میره مرخصی چقدر لذتببخش که در غیابش شیطنت کنی آی لذت میده که نگو

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 06:51 ب.ظ

امدیم تا بنده حقیر سرا

خانگل زاده چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 11:43 ق.ظ http://adleelahi.parsiblog.com

با سلام خدمت شما

میلاد پر خیر وبرکت دو نور بر شما مبارک باد .

چرا هر وقت به کسى خوبى مى کنى در جواب آن به تو بدى مى کند؟ آیا این همان عدالتى است که خداوند از آن در قرآن سخن گفته است ؟

با موضوعی در همین رابطه بروزم.

الف.میم چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 01:54 ب.ظ http://atayekasir.persianblog.ir

به نام خدا
سلام
مطلبتون رو خوندم... جالب بود. بابت این همه لطفی هم که به حقیر دارین ممنونم. راستش بنده به دلیل فرا رسیدن مهلت تحویل پایان نامه یه چند وقتی نمی تونم در خدمت شما باشم. دعا کنید خدا زودتر سرمون رو خلوت کنه. یا علی

قاسمی چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 02:07 ب.ظ http://nanchicoyedin.blogfa.com

سلام
وقتی ایمان من و امثال من کامل نباشه.
وقتی مثل اون اعراب صدر اسلام نام مسلمانی بر ما با شه و دلمون هنوز بنده ی شیطان.اونوقت شرایط هم به بهترین شکل برامون درست شده باشه(بوی عطرو.چهره ی اراسته ی تمام اعضایی فامیل ومهمتر از همه چهره ی نورانیه همسر آینده!و یه عالمه گل تو یه سفره ی قشنگ)یادمون می ره که قران رو برای چی باز کرده بودیم .
اما زیاد هم نمیشه خرده گرفت بلاخره این عروس و داماد هامحبت اهل بیت رو در دل دارن بر می گردن با کمی تا خیر . به قول مولوی:
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روز گار وصل خویش
شاید بعد از رفتن مهمونا و پایین اومدن امپر جو عروس و داماد از لحظات غفلتشون شرمنده بشن برن سر مناجات خمس عشره اقامون امام سجاد علیه السلام و به خدا بگن:کیف انسیک و لم تزل ذاکری یعنی خدا یا چگونه فراموش کنم تورا و تو همیشه به یاد منی.بعد یه نگاه دیگه کنن به مناجات و خدا را با اسمی بخونن که تا اخر کار زندگیشون تضمین باشه.یا من سعد برحمته القاصدون ای انکه ارادتمندان به مهرت خوشبخت گردند.
یا علی
دعامون کنید

غرض اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان بود...
مهجور بودن قرآن مصادیق خیلی روشنی توی روزمرگیهای ما داره که خواستم به یکیش اشاره کرده باشم. موارد دیگر هم قس علی هذا... علامت عزا بودن پخش شدن صدای تلاوت قرآن...
وا اسفا...

ایرانی چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 03:36 ب.ظ http://www.peykegordan.parsiblog.com

او...
سلام...
...قران خوندن های ما هم حکایتی شده...باز خوبه عقدی و ختمی هست تا سال به سال دست کم قران رو باز کنیم...اگه نبود چی کار می کردیم؟

بعضی وقتها هم یه فرصتی پیش میاد که از زیرش رد می شیم!

سمیه چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 03:51 ب.ظ http://letsthinktogether2.blogfa.com

عیدتون مبارک.

سلام و درود

از طرف خودم و بقیه اعضای محترم کابینه ، میلاد فرخنده ی ثامن الحجج ، علی بن موسی الرضا (ع ) را خدمت شما و خانواده ی محترم تبریک و تهنیت فراوان عرض می کنم .
التماس دعا

ن . م

[گل]

کابینه وبلاگستان(رییس جمهور) چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 05:26 ب.ظ http://kabine.persianblog.ir

هرگونه عقدی بدون اجازه رییس جمهور باطل است ...
فلذا اگر تصرفی صورت گرفت کسی اعتراضی نکرده و به گردن هیئت دولت ما نیاندازد

سایه چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 06:29 ب.ظ http://nikfarzand.persianblog.ir

چه ظریف و زیبا نوشته اید.
واقعا صد افسوس که از قران این کتاب رندگی تنها برای تبرک....استفاده میشود.
خدایا توفیق ده تا از قران شفا جوئیم برای دلهای بیمارمان.

کابینه وبلاگستان(رییس جمهور) چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 09:38 ب.ظ http://kabine.persianblog.ir

می بینم که وزیر جهاد کشاورزی به بیماری مبتلا شده است...
و این نشاندهنده اینست که شایعات علیه هیئت دولت ما حاوی مطالبی کاملا کذب و دروغ بوده و الا اگر وزیر کشاورزی ما تخم مرغ شتر مرغ می خورد که حاوی امگاسه بوده هیچ وقت به شدت اسفل السافلین به سرماخوردگی دچار نمی شدند

تخم مرغ شترمرغ... یا الله حاج آقا!!
در دولت کریمه کسی تخم مرغ شتر مرغ یا گوشت شتر مرغ کیلوئی پانزده هزار تومن بخوره بدرد اسلام و مسلمین نمی خوره! من از همین حالا اعلام می کنم که خلوص و تقوای الهی رو پیشه کنید!!

علی چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 09:56 ب.ظ

سلام. فدات شم جمعه صبح ۱۰ - ۳۰ ۸ بیا قرآن برای ما بخون. ضبط صوت هم از قبل خاموشه و همه اومدن گل بچینن.

فدات شم٬
عجالتا بعلت سرما خوردگی صدای غاز در میارم!!
چشــــــــــــــــم. حتما میام... بچه ها بخونند ما گوش کنیم.

شوق پرواز چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 10:10 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
سلام
فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) رو تبریک عرض می کنم

راستش آذری که بلد نبودم و....خلاصه متوجه مفهوم اون شعر نشدم ....ولی خب می شد حال و هوای شعر و خودتون رو متوجه شد !
ممنون

آسمونی باشید
در پناه حق

الهه چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 10:56 ب.ظ http://galam-70.blogfa.com

سلام عیدتون مبارک
در مورد جشن تسنیم باید بگم که از طرف رادیو جوان هر ماه مبارک برگزار می شه ( امسال سال دومشه ) که هر سال یک موضوع از ایات قران رو انتخاب می کنن و هرکسی تصویر ذهنی شو از اون ایه در قالب های مختلف بیان می کند
امسال هشت میلیون اثر فرستاده شد که از میان انها ۱۰۰نفر به سفر حج مشرف شدند
اگر سوالی بود در خدمتم
مدد زغیر تو ننگ است
یا علی مدد ی

شوق پرواز چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 11:18 ب.ظ http://shoghparvaz.blogfa.com/

هوالرحمن
مجددا سلام
ممنون !
جواب کامنتتون رو توی وبلاگم دادم !
?-:
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد