حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

حاصل اوقات

قدر وقت ار نشنـاسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم (حافظ)

آن سوی افلاک

 

فاطمه زهرا (س) در بیانی معرفتی از امام خمینی (ره):

" من راجع به حضرت صدیقه (س) خودم را قاصر می دانم ذکری بکنم. فقط اکتفا می کنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده و آن روایت این است که حضرت صادق (ع) می فرماید: فاطمه (س) بعد از پدرش 75 روز زنده بودند. در این دنیا بودند و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می کرد و مسائلی از آینده نقل می کرد. ظاهر روایت این است که در این 75 روز ، مراوده ای بوده است یعنی رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیاء عظام درباره کسی اینطور وارد شده باشد... مسأله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسأله ساده نیست ، خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می آید و امکان دارد بیاید، این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی که جبرئیل می خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است. چه ما قائل بشویم به این که قضیه تنزل جبرئیل ، به واسطه روح اعظم خود این ولی است یا پیغمبر است، او تنزیل می دهد او را و وارد می کند تا مرتبه پایین، یا بگوییم که خیر، حق تعالی او را مأمور می کند که برو و این مسائل را بگو... تا تناسب مابین روح این کسی که جبرئیل می آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم است نباشد، امکان ندارد این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظم است و انبیاء درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثال اینها، بین همه کس نبوده است... در هر صورت من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده اند، با این که آنها هم فضایل بزرگی است، این فضیلت را من بالاتر از همه می دانم... و این از فضایلی است که مختص حضرت صدیقه (س) است. نتیجه رفت و آمدهای بسیار جبرئیل و گفتگوی با فاطمه زهراء، جمع مطالبی در مجموعه ای شد که صحیفه فاطمیه خوانده می شد... درظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتیه ای که واقع می شده ، مسائل را ذکر کرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است، کاتب وحی بوده است حضرت امیر، همان طوری که کاتب وحی رسول خدا بوده است و البته وحی به معنای آوردن احکام، تمام شد به رفتن رسول اکرم، کاتب وحی حضرت صدیقه دراین 75 روز بوده است... این خانه کوچک فاطمه (س) و این افرادی که در آن خانه تربیت شدند که به حسب عدد، چهار پنج نفر بودند و به حسب واقع، تمام قدرت حق تعالی را تجلی دادند، خدمت هایی کردند که ما را و شما را و همه بشر را به اعجاب در آورده است... زنی که در حجره ای کوچک و خانه ای محقر انسانهایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی می درخشید. صلوات و سلام خداوند تعالی براین حجره محقری که جلوه گاه نورعظمت الهی و پرورشگاه زبدگان اولاد آدم است. "

منبع: صحیفه نور٬ جلد  ۱۹

نظرات 7 + ارسال نظر
بانوی مهتاب چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 01:43 ب.ظ http://www.banooyemahtab.blogsky.com

تنها چیزی که کمی آرومم کرد خوندن زیارت مهربان فاطمه بود...

علی شنبه 2 تیر 1386 ساعت 06:06 ق.ظ

سلام عزیز. تا صفحه ۶۵ یا ۶۶ اومدیم. چقدر نامرد بودی و من نمی دونستم. قشنگ دیگه ولمون کردی و خداحافظ! ۱۵ تیر ماه از اول تا صفحه ۱۵ امتحان کتبی می گیرم. غیبت شما بیشتر از حد مجازه ولی از امتحان محرومتون نمی کنم.

الف.میم پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 09:17 ق.ظ http://atayekasir.persianblog.com

سلام
برای شما آرزوی توفیق دارم.
اگر مایل هستید مطالبی در مورد گام های شیطان بدانید، منتظرتان هستیم.

Aydin جمعه 15 تیر 1386 ساعت 09:44 ق.ظ

i dont know what the goats can do. i have no idea. . you tell me. you are the ostaaad

Aydin سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 11:28 ق.ظ

ustaad al chak!!! ijaaza ver otooraax

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 06:42 ب.ظ

سلام علیکم . به روز نمی کنید ؟

علی شنبه 6 مرداد 1386 ساعت 01:14 ب.ظ

سلام. آقا نمیخواهی یه سری هم به این سوی افلاک بزنی؟ وبلاگ ما که پر. اون از جلسه اومدنتون و این هم از نوشتنتون. روز پدر مبارک. روی آقا مهدی را ببوسین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد