و نزلنا علیک الکتاب تبیانآ لکل شیء (سوره نحل-آیه ۸۹)
مفسر کبیر مرحوم علامه طباطبائی (رحمة الله علیه) در تفسیر راقی «المیزان» در شرح روش تفسیرشان که تفسیر قرآن به قرآن است به این آیه استشهاد کرده و فرموده اند که: قرآن «تبیانآ لکل شیء» است چطور ممکن است که تبیان خودش نباشد و خود را تفسیر نکند؟ اگر با توجه به این استخراج لطیف علامه از آیه مذکور٬ قرآن بخوانیم به موارد جالب و لطایف گهرباری از کلام الهی در همه جای قرآن برخورد خواهیم کرد. به ارتباط این آیات و اشارات و لطایفی که از کنار هم گذاشتن آنها بدست می آید برای نمونه توجه بفرمایید:
إننی أنا الله لا اله إلا انا فاعبدنی و أقم الصلاة لذکری (طه - ۱۴ )
ألذین أمنوا و تطمئن قلوبهم بذکر الله ألا بذکر الله تطمئن القلوب (رعد - ۲۸)
یا أیتها النفس المطمئنة إرجعی إلی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی (فجر - ۲۸)
یعنی:
نماز مقدمه ذکر است (...لذکری).
ذکر لازمه وارد شدن اطمینان به قلب است (...بذکر الله تطمئن القلوب).
صاحب مقام اطمینان داخل در بهشت قرب است (...النفس المطمئنة...ادخلی جنتی).
پس:
نماز سکوی پرش انسان به مقام قرب است.
والسلام
سلام. ای ول. حسین آقا فراموشی پیشنهاد می کرد اصلا موقع تلاوت قران هم چنین آیات مرتبطی را دنبال هم بچینیم و تلاوت کنیم. یعنی تلاوت موضوعی!
سلام. خسته نباشین.
خیلی ممنونیم که محبت کردین و بهمون سر زدین. نظر لطفتونه.
مطالب مفید و قابل تاملی رو نوشتین./اجرکم عندالله/
______________________________________________
امام صادق(علیه السلام)فرمود:
«طُوبى لِشَیَعْةِ قائِمَنا الْمُنْتَظِرینَ لِظُهورِهِ فى غَیْبَتِهِ، وَ الْمُطیعینَ لَهُ فى ظُهُورِه»
«خوشا به حال شیعیان قائم ما که در زمان غیبتش در انتظار او به سر مى برند و در دوران ظهورش مطیع او هستند.»
(بحارالانوار، ج52، ص150، ح76.)
______________________________________________
-:- اَللَّـهُــمَّ عَــجِّـل لِـوَلـِیـکَ الـفَـرَج -:-
¤¤¤ التماس دعا ¤¤¤
سلام
با فیلمهای از دراویش گنابادی به روز شدم
یا علی مدد
سلام
خوشبحال شما چه دوستای با ایمانی دارید من که حسودیم میشه
ای کاش منم از این دوستا داشتم
خیلی ممنون
واقعا زحمت داره . یه کسایی می رن دنبال چت و کارهای بیهوده در اینترنت ولی شما ...
اجرک یا بقیه الله فی مصیبه جدک الحسین